Programma 0 Bestuur en dienstverlening

Speerpunten

Wat hebben we daarvoor gedaan?

  • Een aantal vergunningverleningsprocessen, waaronder APV- en Drank- en Horecavergunningen, is vereenvoudigd op efficiency en snelheid.
  • Deelname aan landelijke projecten bijvoorbeeld LAA (Landelijke Aanpak Adresfraude) en LSI (Landelijke Stuurgroep Interventieteams).
  • Betere verdeling van kiezers over de verschillende stembureaus is gerealiseerd en inwoners konden digitaal vervangende stempassen aanvragen.
  • In het Stadshart kunnen parkeerontheffingen nu volledig digitaal worden aangevraagd.
  • Inwoners krijgen sinds 2019 een dag voor hun afspraak een sms ter herinnering en bij een aangevraagd reisdocument of rijbewijs krijgt betrokkene een e-mail als het document klaar ligt om op te halen.
  • Uitvaartondernemers kunnen nu volledig digitaal aangifte doen van overlijden en krijgen de aangevraagde documenten automatisch toegestuurd.
  • De digitale systemen zijn uitgebreid zodat efficiënter en klantvriendelijker gewerkt wordt. Er is een start gemaakt met een koppeling met het kassasysteem en een koppeling met een databank (Handboek Amsterdam) is gerealiseerd. Ook is er een nieuwe brondocumentenscanner aangeschaft met een koppeling naar een landelijke database met voorbeeldmaterialen.
Deze pagina is gebouwd op 07/09/2020 10:26:55 met de export van 07/09/2020 10:23:13